Primo Clean Up Day organizzato nell’ambito del progetto “Bethlehem Green City”

24 Maggio 2023

Nella giornata di sabato 13 maggio nell’ambito del progetto “Bethlehem Green City”, finanziato dall’Agenzia Italiana per la Cooperazione allo Sviluppo, è stato organizzato dalla Municipalità di Betlemme il primo evento di Clean Up in collaborazione con la Fondazione Giovanni Paolo II e con la partecipazione di The Wonder Cabinet, Right to Movement e il Join Service Council.

Il progetto mira infatti a migliorare la gestione dei rifiuti solidi nel governatorato di Betlemme; questo evento è parte di una serie di attività di sensibilizzazione rivolte alle comunità locale in materia di ambiente e sostenibilità.

Durante l’attività hanno preso parte 50 volontari, oltre agli addetti del Comune, che hanno collaborato nella pulizia di Karem Muammar street di Betlemme e all’inverdimento dell’area.

First Clean Up Day organized as part of the “Bethlehem Green City” project

May 24, 2023

On Saturday 13th of May thought Bethlehem green city project funded by Italian Agency for Development Cooperation first clean up event has been organized by the Bethlehem municipality in collaboration with John Paul II Foundation, the Wonder Cabinet, Right to Movement and the Join Service Council.

Indeed the project is about the improvement of solid waste management in Bethlehem governorate and this event is one of the activity to raise awareness on the importance of the environmentally friendly and sustainable behaviors.

During this activity the partners implemented a day of cleaning and greening street of Karem Muammar where about 50 volunteers participated in addition to workers and employees of Bethlehem Municipality.